Technika óra

Fehér Festék

Próbáljuk meg tisztázni akkor a fehér tetoválófestékek legendás mítoszát, miszerint mi a jó, miért nem marad a bőrben, és miért annyira nehéz megfelelőt találni.
A dolog pikantériája valójában sokkal egyszerűbb, mint gondolnánk.

Először ismerkedjünk össze a fehér festékkel!





Összetétel:

- A fehér festék titán- vagy cink-oxid származék, amelyek
szintén veszélyt jelenthetnek.

http:www.egeszseg.origo.hu/cikk/0617/213341/tetovalas_2.htm

Külföldi site-okon is megegyezik az összetétel:

- Lead White (Lead Carbonate)
- Titanium dioxide (TiO2)
- Barium Sulfate (BaSO4)
- Zinc Oxide



http:www.chemistry.about.com/library/weekly/aa121602a.htm

A titánium-dioxidról hallunk jókat, és rosszat egyaránt:

http://www.fuggetlen.hu/article.php?sid=2851
http://hu.wikipedia.org/wiki/Titán-dioxid

A vezető gyártóktól beszerzett tetováló festékek majd 100%-ban megbízhatóak. Igaz ugyan, hogy előfordul allergiás reakció több embernél is, mint szinte bármi mástól ami a szervezetbe jut. Gondolok itt mindenféle ételre, kozmetikai szerekre.
Lehetőleg csak, és kizárólag biztos helyről vásárolt, beszerzett festéket használj tetováláshoz. Így máris csökkented a negatív tényezőket.
Én ajánlok két márkát. Nálam bevált mindkettő. külön-külön, és keverve is (később)

Eternal white____Mickey Sharpz white



A Szín:
Tudni kell, hogy a fehér az a szín, ami az egyik legkacifántosabb alkotó. Három fő színt különböztetünk meg. (Gravity színelméleti cikkje – nem tudom, hányszor hivatkoztam már rá)

http://www.tattoopark.info/viewtopic.php?f=23&t=176&sid=e647fcfa64671bb715ca7449874b53f8#p1188

„Fehér annak a testnek a színe, amely a nap fényét változatlanul veri vissza, de ugyanígy fehérnek látjuk a nap felszíni hőmérsékletére, kb. 5000 °C-ra hevített testek izzását is. Hétköznapi nyelven fehéret ad az összes szín keveréke, vagyis ha a szemünk által érzékelt színspektrum, a szivárvány összes színének megfelelő fény egyidőben, ugyanarról a helyről sugárzik. De két kiegészítő szín (pl. kék és sárga), vagy a három alapszín, a vörös, a zöld és a kék additív keveréke is fehéret ad. A fehér mindig keverék szín, monokromatikus fehér színű fény nem létezik.”

Odafigyeléssel kell bánnunk, ha ezt a színt használjuk!

De nézzük a gyakorlati részt:


A kezdő tetoválók egyik leggyakoribb kérdése, hogy miért nem marad a fehér szín a bőrben, illetve melyik a legjobb fehér színű festék.
A választ rendszerint saját magukban kellene keresniük.
Nézzünk egy példát:

Ha kapunk egy fekete, illetve egy szürke felületet (például egy szoba falát), és fehér színűre szeretnénk festeni, az egyik biztos dolog, hogy a szürkét hamarabb tehetjük világossá, mint a feketét. Miért?
Egy sötét színt eltakarni világossal rettentően nehéz. Több réteget kell kapnia, még ha világosnak is látjuk – mondjuk 2 réteg után – nem az a tónus az, amit eredendően kapni szeretnénk. Míg a szürke színnél már egy eleve világosabb felületre dolgozunk, így a világossá válás folyamata is felgyorsul.
Ugyanez az implikáció a tetoválásban sokkal kompilkáltabb.

A sötét bőrszínt egyszerűbben telíted fehérrel, mint egy nagyon világos színűt. Ugyanakkor egy tetovált fekete színt rettenetesen nehezen tudsz kitölteni, vagy egyszerűen sehogy. Maga a telítési folyamat is több munkát, odafigyelést igényel, mint a sötétebb színeknél. Egy feketét, vöröset mindig egyszerűbb feltetoválni, mint a világosabb színeket.

Tippek:

Megpróbálok ötleteket adni, ami a gyakorlatban 50% eséllyel működik (vagy igen – vagy nem )
Igen barátom, ez az a dolog, amire leginkább magad jössz rá, mikor, és hogy fogod alkalmazni, kinél épp mi a teendő, és te hogy fogsz dolgozni.

De amire jó, ha figyelsz:
- Tű mérete
- Géped beállításai
- Vendéged ideg, és fizikai állapota
- Festék sűrűsége, összetevői
- Megfelelő sorrend
- Mit, és hová tetoválsz



Tű mérete:
Függetlenül a tetoválandó felület méretétől, jobb, ha nagyobb tűcsoporttal dolgozol. Gondolj csak a telítésre, a fekete festéknél. Ha kontúr méretű tűvel kezded el, valószínű, igen későn végzel, sérted a bőrt, illetve a vendéged sem fog túlzottal kedvelni. Példák később.

Géped beállítása:
Jó, ha lentebb veszed a hangerőt (még a satír beállítástól ). A bőr nem igazán tolerálja, ha kikészítik.

Vendéged ideg, és fizikai állapota:
Eleve nem jó, ha alkohol, vagy tudatmódosító szer hatása alatt érkezett. ilyenkor bele se kezdj a tetoválásba. Legyen kipihent, amennyire csak lehet, egyen-igyon, szénhidrát bevitel elegendő legyen. Mivel a világos színeket hagyjuk legutoljára a tetoválásnál, nagy a valószínűsége, hogy jobban feszeng, kellemetlenebb a beavatkozás. Több alkalomra osztott mintánál az utolsó fázis legyen a fehér szín bevitele. A bőr gyógyult, pihent, így jobban benne is marad a festék.

Festék sűrűsége, összetevői:
Míg a sötét színeknél jobb, ha folyékony a tinta, addig a világosaknál inkább sűrűbb legyen. Van, amikor több fehér festéket is összekeverek a kívánt hatás eléréséért. Nem kell aggódni, hogy reakcióba lépnek egymással, hiszen elméletileg egyik sem károsabb a másiknál. Viszont soha nem szoktam vizezni. Ha tónusozni szeretnél, akkor válassz hígabb fehéret, de ne vizezd.
Egyszerre keveset tölts ki, mert hamar megszárad, illetve szürkés színt vehet fel. Ez a tű miatti ezüst miatt fordul elő. Így ha sokat nyomsz ki a tubusból, több mehet kárba.

Megfelelő sorrend:
Értem ezalatt azt az odafigyelést, ami a tetoválás egyik nagy alapszabálya. Színek váltásánál alaposan mosd ki a csőrből a festéket, illetve – mint előbb írtam – a világos színeket hagyd a legvégére.
Egy teknika:
Spricelővel, illetve a pohárba, tálba, etc. tett deszt vízzel könnyedén eltávolíthatod a feles festéket.

Mit, és hová tetoválsz:
Rengeteg terület, illetve szintén rengeteg minta van, amit tetoválhatsz fehérrel. Lassabban, pontosabban kell dolgoznod egy női mellen, mint egy férfi vádliján. Ha valaki testesebb, izmosabb, valószínű vizesebb a bőre, mint egy vékonyabbnak. Ha valaki fáradt, fájdalmas a beavatkozás, vagy rossza passzban van, nehezebben tudod bedolgozni a festéket, mint aki betartotta a tetoválás előtti instrukciókat. Hidd el, ezek a dolgok nagyban befolyásolják a munka menetét. Gyakra ezek azok a tényezők, ami miatt vérzik a minta. Nem csak a világos színekről beszélek most. Ha nehezen tudod bedolgozni a festéket, inkább hagyd egy másik alkalomra, mintsem szétdaráld a bőrt, mert úgy sem marad meg benne.

Minta csúcsfényei, ragyogások:

Függetlenül a csillanás méretétől, szintén nagyobb tűt használok erre a célra. Leginkább a 18-as a favorit, de használok kisebbet is. Ezt a tűcsoportot is lehet úgy használni, hogy csak gombostű fejnyi mértetet dolgozol be. Ez a gép tartásától is függ.
Lehetőleg teljesen fehérrel dolgozz, vagy minimásis árnyalattal, hiszen csúcsfény!

Nagy felületek:

Elő a legnagyobb tűinket! Minél kevésbé roncsolod a bőrt, annál nagyobb a sikered. Lassú, megfontolt, és pontos mozgást végezz, a megfelelő irányba, és a megfelelő tartást használva. Ha az első alkalom alatt nem sikerül, hagyd egy következőre.

Feketére fehéret:

Nagyobb vonalaknál, részeknél jobb, ha kihagyod a világosnak szánt részt, viszont ha apró pontokat, vonalakat szeretnél egy sötét felületbe belevinni, egyszerübb betetoválni az egész felületet, majd rádolgozni fehérrel. Sárga színnél ez nem ajánlott. Hagyd ki a kis részeket is, amennyire lehet!

Csak világos szín:

Ugyanazaz eljárás, mint a nagy felületeknél, kivéve, ha vékony vonalakkal dolgozol. A dolog lényege a bőr kímélése, és a helyes bedolgozás.

Keverjük a színt!

Előfordul, hogy nem konkrétan fehéret, vagy sárgát, hanem barack, homok, világoszöld, világosszürke, etc . szeretnénk használni, akkor bátran ki is keverhetjük, nem kell feltétlen azzal a színnel dolgozni, amit vásárolni lehet.
Példának okáért, egy világos kék, vagy vajszínnek rengeteg árnyalata lehet. Ha nincs meg az a színárnyalat, keverjük ki!
Fontos, ha világos színt szeretnénk, először azt töltsük a kupakba, (kb: 70-80%)majd azt a színt, amilyen árnyalatúvá akarjuk tenni (20 -30%)
Fordított esetben több világos színt használunk el, mint amennyit kellene, mire kikavarnánk a nekünk megfelelőt)

Vizes szürkére fehéret:


Néha használom ezt az eljárást. Ha olyan a vendég bőre, amit nehezen lehet dolgozni, a nagyobb felületeket először vizes szürkével átsatírozom. Nem lesz teljesen homogén, de könnyebb egy színezett, telített alapra fehérrel dolgozni! Persze ezt csak a szigorú legyógyulás, lehámlás után teszem.

Fehér helyett:

Illetve, ha a minta engedi, a 100% fehér helyett más színnel dolgozok. Például vaj, kék, vagy lila színnel. 80-20% arányban. Érdekesebb lesz a minta, illetve több az esélye annak, hogy kellően benne marad a bőrben.





Remélem sikerült valamennyi új információhoz jutnotok. Próbáljátok meg alkalmazi őket, vagy egészítsétek ki saját tapasztalataitokkal.